Google Ad Grants maximaal benutten

Rewilding Europe verkondigt een boodschap die meer mensen zouden moeten horen. Daar is Google het mee eens. Net als wij bij Ads & Impact!

Google Ad Grants Specialist | Rewilding Europe

Project Details

Klant:
REWILDING EUROPE

Type dienstverlening:
GOOGLE AD GRANTS

Duur:
DOORLOPEND

Vindbaarheid verbeteren binnen de mogelijkheden van Google Ad Grants

De mensheid heeft door de jaren heen grote impact gehad op ecosystemen overal ter wereld. Hierdoor zijn bepaalde diersoorten uitgestorven of flink in aantallen verminderd. Het resultaat daarvan is dat belangrijke cycli binnen ecosystemen niet meer bestaan of te weinig plaats vinden. Rewilding Europe is echter optimistisch en werkt hard aan “Rewilding”: de terugkeer van wilde natuur binnen Europa in het belang van mens en dier. Wat is Rewilding?

Google heeft het belang van dit werk onderschreven door Rewilding Europe de zogenaamde Google Ad Grants subsidie te verschaffen. Dat betekent dat Rewilding Europe een beurs krijgt van maximaal $ 10.000 per maand om te besteden aan Google Search advertenties. Zo kan Rewilding Europe zoekers naar omliggende zoektermen optimaal bereiken en kennis laten maken met rewilding.

Rewilding Europe Google Ad Grants

Credits foto: Staffan Widstrand/Rewilding Europe

Onze uitdaging binnen Google Ad Grants

Rewilding Europe ontvangt de Google Ad Grants beurs van Google vanaf juli 2019. Zij zijn in eerste instantie zelf aan de slag gegaan met het maken van campagnes. Een jaar later heeft Ads & Impact deze campagnes geëvalueerd en vastgesteld dat Rewilding Europe veel meer waarde kan halen uit deze mogelijkheden. Waarde die je kunt omschrijven als het verbeteren van de vindbaarheid, het verhogen van de naamsbekendheid en uiteraard het genereren van meer websiteverkeer, waardoor de doelgroep direct kennis kan maken met de organisatie en haar missie.

Na het ontvangen van de opdracht zijn wij aan de slag gegaan met het volgende:

  1. Het uitvoeren van uitgebreid Keyword Research. Welke zoekwoorden zijn überhaupt interessant voor Rewilding Europe?
  2. Het inrichten van een Google Ad Grants account gericht op het uitgevoerde Keyword Research document. Zodanig gespecificeerd dat Rewilding Europe op 679 verschillende zoekvragen specifieke advertenties (antwoorden) vertoond.
  3. Het juist instellen van alle campagnes, adgroups, zoekwoorden, advertenties en advertentie-extensies om zo optimaal gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden.
  4. Het laten controleren van de teksten, zodat deze in lijn zijn met de tone-of-voice van de organisatie, en het doorvoeren van feedback.
  5. Het instellen van betrouwbare conversiemeting. Denk daarbij aan: Nieuwsbrief inschrijvingen, donaties, klikken naar social media kanalen en andere wenselijke acties op de website.
  6. Het activeren van de nieuwe campagnes en het sturen naar de beste prestaties voor Rewilding Europe.

Het resultaat

Eind juli 2020 staat er een Google Ad Grants account dat op en top ingesteld is op de doelstellingen van Rewilding Europe. Het aantal klikken op advertenties is toegenomen van 296 (juni 2020) naar 3.689 (oktober 2020). Dat betekent maar liefst een stijging van 1.146% waarbij de stijgende lijn nog altijd niet stagneert. Zie ook onderstaande afbeelding:

Het aantal uitgevoerde wenselijke acties (conversies) op de website is hierdoor ook gestegen. Zo is Google een belangrijk kanaal geworden voor Rewilding Europe en een passende aanvulling op de social media marketing inspanningen en de overige online marketing uitingen.

Ook gebruik maken van Google Ad Grants?

Werk je voor een goed doel en wil je ook gebruik maken van de Google Ad Grants beurs? Wil je meer zichtbaarheid binnen Google en daarmee meer impact maken voor je organisatie? Neem dan snel contact op! Evaluatie en advies is altijd geheel vrijblijvend.

 

Google Ad Grants

Ads & Impact staat klaar voor non-profit organisaties! Betekenisvol werk opleveren doet ons bijzonder veel goed.

Zoekmachinemarketing

Ook als je geen gebruik kunt maken van de Google Ad Grants beurs helpen wij je graag. Zowel binnen de organische resultaten als met advertenties.

Conversiemeting

Een campagne valt of staat met het gebruik van de juiste datapunten. Deze metingen dienen naadloos aan te sluiten op de doelstellingen van de klant.

Laurien Holtjer | Google Ad Grants

“Google Grants ontvangen is één ding, maar het vervolgens optimaal inzetten vraagt om kennis, expertise en tijd. Dankzij Ads & Impact haalt Rewilding Europe ook echt waarde uit de advertenties. Het team zorgt voor meer zichtbaarheid, verkeer naar onze website en hogere conversies. Daarmee draagt Ads & Impact in belangrijke mate bij aan onze naamsbekendheid en bovenal steun voor meer wilde natuur in Europa.”

Laurien Holtjer

Head of Communications Rewilding Europe

Privacy instellingen

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. In de instellingen kan je zelf kiezen welke cookies je wilt toestaan of wilt weigeren.

Privacy verklaring | Sluit
Instellingen