Conversie-sturing uitbreiden met calltracking
Meten hoeveel telefonische oproepen jouw performance marketing campagnes opleveren? Het merendeel van de bedrijven meten alleen conversies die op de website zelf plaatsvinden. Dat terwijl potentiële klanten ook vaak bellen als conversie-actie. Dus wil je conversiemeting compleet maken? Start dan met calltracking. Het aansturen van de campagnes is dan veel meer in lijn met je bedrijfsdoelstellingen.
Het type potentiële klant dat belt als conversieactie kan heel divers zijn. Als het gaat om een hoogwaardig of complex product is het fijn om iemand van de verkopende partij aan de lijn te hebben. Ook als een eventuele bestelling urgent is, is het misschien net even makkelijk op de telefoon op te pakken. In die acties zit dus een behoorlijke waarde verscholen. Deze waarde willen we simpelweg niet weglaten bij de aansturing van zoekmachinemarketing trajecten of advertentiecampagnes. Met de inzet van calltracking kun jij je marketingbudget veel beter distribueren naar die plekken die waarde genereren.
Het doel: Het complementeren van de conversiemeting waardoor we beter naar het beoogde resultaat kunnen sturen.
- We werken graag met AdCalls voor het instellen van calltracking. Ook met Qooqie of andere aanbieders kunnen we uit de voeten.
- Calltracking is onder andere aan te sluiten op platformen als Google Analytics, Google Ads, Microsoft advertising en Hubspot.
- Niet voor iedere opdrachtgever is calltracking relevant. Met name voor B2B gerichte organisaties zien we veel kansen (leadgeneratie).
- Meer oplossingen om je meetzuiverheid te verbeteren? Daag ons uit om mee te werken aan jouw project!
