GTM voor performance marketing campagnes
Voor behoorlijk wat online performance marketing toepassingen gebruiken we GTM als ondersteunende tool. Denk aan de volgende voorbeelden:
Conversiemeting instellen
Het is absoluut aanbevolen om conversiemeting in te stellen op de verschillende conversiemomenten, voorafgaand aan het voeren van campagnes. Waarom? Zo kunnen we daadwerkelijk meten of de inspanningen resultaat opleveren en daarop optimaliseren. Het instellen van deze “conversies” doen wij vaak via GTM.
Remarketing doelgroepen instellen
In veel succesvolle online marketing strategieën gebruiken we de remarketing tactiek. Dat is het opnieuw benaderen van personen die een bepaalde gedraging hebben uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan het bezoeken van de website maar niet converteren. Deze doelgroep-opbouw kunnen wij instellen met behulp van een tag in GTM.
Er zijn nog tal van andere voorbeelden te bedenken. Wij hebben in veel gevallen de kennis om hierin te ondersteunen. Zodat jij niet een Webanalytics freelancer of websitebouwer in hoeft te schakelen.
Het doel: Het optimaliseren van meetzuiverheid, het kunnen uitvoeren van betere analyses en eenvoudig kunnen rapporteren heeft als doel beter naar het beoogde resultaat te kunnen sturen.
- We werken graag met Google Tag Manager (GTM) voor het instellen van triggers en tags. Dat kunnen we veelal zonder de websitebouwer uitvoeren.
- Veel van onze opdrachtgevers vinden het fijn om toegang tot een dashboard te ontvangen waar ze een managementsamenvatting van de resultaten kunnen inzien. Dit bieden wij aan via een Google Data Studio dashboard.
- Is het belangrijk om inkomende telefoongesprekken te meten als conversies? We werken graag met Adcalls.
- Liever alleen op strategisch niveau sparren? Onze strategische consultant staat voor je klaar.
